دخترانه

هر آنچه باید درباره لیزر موهای زائد بدانید

اگر برای اصلاح موهای زائد و ناخوشایند از تراشیدن مو ، موزدایی یا اپیلاسیون راضی نیستید ، لیزر موهای زائد گزینه ای است که قابل تأمل است.

لیزر موهای زائد یکی از روشهای آرایشی است که معمولاً در ایالات متحده انجام می شود و نور بسیار غلیظ را به فولیکول های مو می زند. رنگدانه موجود در فولیکول ها نور را جذب می کند. که مو را از بین می برد.

فواید لیزر موهای زائد
لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت ، پا ، چانه ، پشت ، بازو ، زیر بغل ، خط بیکینی و سایر مناطق مفید است.

از مزایای لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دقت، درستی. لیزرها می توانند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهند در حالی که پوست اطراف را آسیب نبینند.

سرعت. هر نبض لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند همزمان بسیاری از موها را درمان کند. لیزر می تواند ناحیه ای تقریباً به اندازه یک ربع در هر ثانیه را درمان کند. نواحی کوچک مانند لب بالا در کمتر از یک دقیقه قابل درمان هستند و مناطق بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است یک ساعت طول بکشد.

قابل پیش بینی بودن اکثر بیماران به طور متوسط ​​پس از سه تا هفت جلسه دچار ریزش موی دائمی می شوند.

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم
از بین بردن موهای زائد با لیزر فراتر از "زاپ کردن" موهای ناخواسته است. این یک روش پزشکی است که برای انجام آن نیاز به آموزش دارد و خطرات احتمالی را به همراه دارد. قبل از انجام لیزر موهای زائد ، باید مدارک پزشک یا تکنسین انجام شده را کاملاً بررسی کنید.

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید ، باید شش هفته قبل از درمان ، برداشتن موم و الکترولیز را محدود کنید. به این دلیل که لیزر ریشه موها را هدف قرار می دهد که با اپیلاسیون یا کندن موقتاً از بین می روند.

همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب موهای زائد را با لیزر کاهش می دهد و باعث ایجاد عوارض پس از درمان می شود.

در زمان لیزر موهای زائد چه انتظاراتی دارید
درست قبل از عمل ، موهای شما که تحت درمان قرار می گیرند تا چند میلی متر از سطح پوست کوتاه می شوند. معمولاً داروی بی حسی موضعی 20 تا 30 دقیقه قبل از انجام لیزر برای کمک به سوزش پالس های لیزر استفاده می شود. تجهیزات لیزر با توجه به رنگ ، ضخامت و محل موی شما و همچنین پوست شما تنظیم می شود رنگ

بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده ، شما و تکنسین باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. همچنین محافظت از لایه های خارجی پوست با استفاده از ژل سرد یا دستگاه خنک کننده ویژه ضروری خواهد بود. این امر به نفوذ نور لیزر به پوست کمک می کند.

در مرحله بعدی ، تکنسین برای اطمینان از استفاده از بهترین تنظیمات و بررسی واکنشهای بد ، به محل درمان یک نبض نور می دهد و منطقه را برای چند دقیقه تماشا می کند.

با اتمام مراحل ، ممکن است به شما بسته های یخ ، کرم ها یا لوسیون های ضد التهاب یا آب سرد برای تسکین هرگونه ناراحتی داده شود. ممکن است درمان بعدی خود را چهار تا شش هفته بعد برنامه ریزی کنید. تا زمانی که رشد مو متوقف نشود ، درمان خواهید کرد.

بازیابی و خطرات
برای یکی دو روز بعد ، ناحیه تحت درمان پوست شما آفتاب سوخته به نظر می رسد و احساس می شود. کمپرس های خنک و مرطوب کننده ها می توانند کمک کنند. اگر صورت شما درمان شد ، می توانید روز بعد آرایش کنید مگر اینکه پوست شما تاول بزند.

طی یک ماه آینده ، موهای تحت درمان شما می ریزند. برای جلوگیری از تغییرات موقتی رنگ پوست تحت درمان ، برای ماه بعد ضد آفتاب استفاده کنید.

تاول نادر است اما بیشتر در افرادی که رنگ پوست تیره دارند بیشتر است. سایر عوارض جانبی احتمالی تورم ، قرمزی و اسکار است. جای زخم دائمی یا تغییر در رنگ پوست نادر است.

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/j88671

+ نوشته شده در  يکشنبه 26 ارديبهشت 1400ساعت 17:54  توسط دختر  بازدید 504 برچسب ها:

روغن آووکادو در مقابل روغن هسته انگور - تفاوت چیست

با افزایش محبوبیت مصرف روغن های سالم ، افراد بیشتری برای بهبود عادتهای آشپزی و سلامتی خود به انواع تصفیه نشده مانند روغن انگور و خرید روغن آووکادو روی می آورند. با این وجود همه روغن های تصفیه نشده یکسان نیستند.

روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود به نام روغن آووکادو .

تفاوت در خرید روغن آووکادو با روغن انگور چیست؟ روغن آووکادو علاوه بر اینکه با مواد مختلف به عنوان پایه ساخته می شود ، تفاوت زیادی با روغن انگور دارد. روغن دانه انگور دارای دود بیشتری است ، در حالی که روغن آووکادو طعم غنی تر و کره ای دارد. روغن آووکادو همچنین مزایای سلامتی بیشتری نسبت به روغن انگور دارد.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400ساعت 21:44  توسط دختر  بازدید 666 برچسب ها:

نکاتی درباره اکستنشن مو

این همه در نگهداری است که می دانید.
سال گذشته ، برای اولین بار ، اکستنشن مو گرفتم. حالا من سالهاست که آنها را می خواهم اما همه دود و بدون آتش بود.

بنابراین در نهایت ، من تصمیم گرفتم گلوله را گاز بگیرم و در واقع آنها را تمام کنم. آیا می توانم بگویم زندگی من برای همیشه تغییر کرده است؟ آره. آیا هرگز دوباره بدون آنها می روم؟ نمی توان آن را تصور کرد. اما به دلیل ماهها کتک کاری من قبل از انجام آنها ، من نکات جدی را از طرفداران طولانی مدت درمورد موارد مهمی که باید یادداشت کنم را برای اطمینان از ارزش شما برای پول انتخاب کردم.

من الان یک ماه هستم ، برنامه های افزودنی من به نظر جدید می رسند و همه این به این نکات عالی مربوط است!

اینها را دنبال کنید ، اینها را ذخیره کنید ، آنها را در مجله خود بازنویسی کنید ، هر کاری که انتخاب می کنید انجام دهید ، اما باور کنید آنها واقعاً کمک می کنند!

1. مسواک زدن
یک برس اکستنشن تهیه کنید. این یک امر حیاتی است ، اگر سعی کنید به طور مداوم آنها را با یک برس معمولی مسواک بزنید ، موهایتان را پاره خواهید کرد ، بنابراین به طور جدی یکی از آنها را تهیه کنید ، آنها فقط حدود 15 یورو هستند و ارزش هر سنت را دارند.

2. ریشه ها
این مسواک زدن است که می توانید ادامه دهید - زیرا مهم است که هرگز ریشه های خود را مسواک نزنید. چرا؟ زیرا این جایی است که پسوندهای شما به سر شما متصل می شوند و در صورت مسواک زدن به آنها آسیب می رسانید و به طور بالقوه بیرون می آورید. در عوض دستان خود را از طریق ریشه انگشت بکشید تا از هم پیچیده نشوند و سپس موهای خود را در مشت درست زیر گوش خود نگه دارید و سپس انتهای آن را مسواک بزنید. با نگه داشتن موها ، پیوندها را فشار می دهید ، بنابراین آنها را محکم نگه می دارید.

3. شامپو
یک شامپوی طبیعی یا اکستنشن دوستانه انتخاب کنید. با سدیم لورل سولفات (SLS) از هرگونه شامپویی دور باشید زیرا این کار اغلب به پیوندها آسیب می رساند و از بین می برد.

4. شستشو
هنگام دوش گرفتن ، قبل از بیرون آمدن از هوا درجه حرارت را به سمت سرد برگردانید و از دوش آب سرد به موهای خود بدهید ، این به شما کمک می کند تا پیوندهای شما یک بار دیگر خوب و محکم شود و منافذ پوست شما نیز بسته شود. * هرگز موهای خود را روی حمام بشویید زیرا همه پیوندها گره می خورند. همیشه موهای خود را به حالت ایستاده بشویید.

5. نرم کننده
هرگز ریشه ها را شرطی نکنید زیرا باعث می شوید پیوندها به مرور باز شوند ، در عوض فقط انتهای آن را شرطی کنید ، این همان چیزی است که شما به هر حال نیاز دارید.

6. خشک کردن
همیشه پیوندهای خود را کاملاً خشک کنید ، در صورت تمایل می توانید انتهای آن را به طور طبیعی خشک کنید ، اما خشک نگه داشتن ریشه بسیار مهم است. نکته دیگر این است که سشوار خود را روی محیط سرد قرار دهید ، همانطور که حدس زده اید ، برای پیوندها بهتر است.

7. در شب
هنگام خواب ، نکته بسیار خوبی که من آموختم این است که قبل از خواب موهای خود را بشکنید ، نه تنها این امر هنگام بیدار شدن به موهای شما موجی می دهد ، بلکه باعث می شود موهای شما گره نخورد. موفقیت

8. مسواک زدن به پشت
نکن

9. اسپری مو
اسپری مو خوب است ، فقط به یاد داشته باشید که روز بعد آن را به درستی بشویید!

10. خارش
وقتی مجموعه جدیدی از پسوندها ، به خصوص اولین مجموعه خود را دریافت می کنید ، طبیعی است که کمی خارش داشته باشند. غالباً فقط سر شما به آنها عادت کرده و گاهی اوقات ممکن است به این دلیل باشد که باید به آنها بشویید. بدیهی است که اگر خارش ادامه پیدا کرد ، به تکنسین مو مراجعه کنید اما معمولاً طبیعی است!

و مهمتر از همه ، از "اجاره زندگی جدید" خود لذت ببرید همانطور که دوست دارم آن را بنامم ، من هرگز به اندازه ظاهر خود احساس اعتماد به نفس و خوشبختی نکرده ام همانطور که اکنون با استفاده از موارد اضافی ، احساس خوشحالی می کنم. من می دانم که شما برای احساس خاصی نیاز به این "پیشرفت ها" ندارید ، اما اگر باعث افزایش عزت نفس شما می شود ، مطمئن باشید چرا که نه. من مال خودمم

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/uka7d

+ نوشته شده در  سه شنبه 21 ارديبهشت 1400ساعت 22:38  توسط دختر  بازدید 471 برچسب ها:

12 مزیت برتر خوردن انگور برای سلامتی

 

انگور از هزاران سال قبل زیر کشت رفته و توسط چندین تمدن باستان مورد احترام قرار گرفته است زیرا از آن در تولید شراب استفاده می شود.

انگور انواع مختلفی دارد از جمله سبز ، قرمز ، سیاه ، زرد و صورتی. آنها به صورت خوشه ای رشد می کنند و در انواع دانه دار و بدون دانه وجود دارند.

انگور در مناطق معتدل در سراسر جهان از جمله جنوب اروپا ، آفریقا ، استرالیا و آمریکای شمالی و جنوبی کاشته می شود. اکثر انگورهای کاشته شده در ایالات متحده از کالیفرنیا هستند.

انگور به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی اکسیدانی فراوان ، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

در اینجا 12 فواید برتر مصرف انگور برای سلامتی آورده شده است.

 

+ نوشته شده در  يکشنبه 19 ارديبهشت 1400ساعت 22:57  توسط دختر  بازدید 336 برچسب ها:

روغن آووکادو: آیا برای شما مفید است؟

 
روغن آووکادو روغنی است که از میوه آووکادو فشرده می شود. طعم ملایم و دود زیاد آن را به یک روغن پخت و پز محبوب تبدیل کرده است ، اما می توانید آن را به صورت خام نیز مصرف کنید.  از نظر کاربرد و ارزش غذایی بسیار شبیه روغن زیتون است. مانند روغن زیتون بسیار بکر ، روغن آووکادو فشرده سرد تصفیه نشده
است و برخی از طعم و رنگ میوه را حفظ می کند و باعث سبز مایل شدن آن می شود.
 
 
روغن آووکادو همچنین اغلب به عنوان مرطوب کننده مستقیماً روی پوست قرار می گیرد و در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یافت می شود. وقتی روغن برای کاربردهای خارجی تولید می شود ، معمولاً تصفیه و سفید می شود و به آن رنگ زرد کم رنگ می دهد.
 
اختلافات منطقه ای در محصولات آووکادو و فرآیندهای مختلف استخراج می تواند باعث ایجاد طعم متنوعی و تا حدودی مشخصات غذایی شود.
 
اطلاعات تغذیه
یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو حاوی:
 
کالری: 124
پروتئین: 0 گرم
چربی: 14 گرم
کربوهیدرات ها: 0 گرم
فیبر: 0 گرم
شکر: 0 گرم
 
روغن آووکادو منبع خوبی برای
 
اسید اولئیک
ویتامین E
کلسترول HDL
روغن آووکادو همچنین منبع عالی لوتئین است . لوتئین یک کاروتنوئید است ، نوعی ویتامین است که به عنوان رنگدانه های زرد ، نارنجی و قرمز در گیاهان خاصی وجود دارد و به این میوه ها و سبزیجات رنگ می بخشد.
 
مزایای احتمالی روغن آووکادو برای سلامتی
روغن آووکادو یک روغن سالم برای قلب است ، دارای مقدار زیادی اسید اولئیک است که یک چربی اشباع نشده است. این ویتامین E است و همچنین به بدن کمک می کند ویتامین های دیگر محلول در چربی را جذب کند.
 
در حالی که تحقیقات در مورد مزایای احتمالی روغن آووکادو هنوز در مرحله آزمایش حیوانات است ، داده های فعلی نشان می دهد که این روغن می تواند مزایای زیر را فراهم کند:
 
کاهش کلسترول
 
روغن آووکادو دارای LDL یا کلسترول "بد" و HDL یا کلسترول "خوب" است. کلسترول HDL به بدن شما کمک می کند تا کلسترول LDL را که با سکته مغزی و همچنین بیماری های قلبی و شریانی مرتبط است ، از بین ببرد.
 
فشار خون پایین
 
مشابه روغن زیتون ، روغن آووکادو دارای مقدار زیادی اسید اولئیک است که نشان داده شده است که فشار خون را کاهش می دهد.
 
سلامت قلب
 
کلسترول پایین و فشار خون به سلامت قلب کمک کند کند ، اما روغن آووکادو همچنین می تواند به شما کمک کند تا فرآیند های التهابی مرتبط با خطر قلبی عروسی را معکوس کند. یک مطالعه نشان داد که موشهای که از قند تغذیه می شوند و به آنها مکمل روغن آووکادو می شود کمتر از موشهایی که بدون مکمل آنها را تغذیه می کند باعث می شود که حوادث قلبی انجام شود.
 
بهبود سلامت چشم و پوست
 
روغن آووکادو هم لوتئین و هم ویتامین E دارد که هر دو برای سلامتی چشم و پوست مهم است. به ویژه لوتئین برای محافظت در برابر بیماری ماکولای وابسته به سن ممنوع است که می تواند در اختلال بین المللی و حتی کوری شود.
 
کاهش علائم آرتروز
 
روغن آووکادو اتفاق می افتد که با روغن سویا ترکیب می شود ، ASU (Avocado Soy Unsaponifiables) ایجاد می کند. ASU گاهی توسط افراد مبتلا به آرتروز به عنوان یک درمان ضد التهابی جایگزین مصرف می شود که نتایج مثبتی داشته است.
 
خطرات احتمالی روغن آووکادو
مصرف روغن آووکادو تا حد خطرناک است ، اما قبل از انجام هر گونه تغییر در رژیم غذایی ، باید با پزشک خود مشورت کنید. به عنوان یک ماده غذایی پرچرب ، باید به مقدار محدود خورده شود. علاوه بر این ، اگر نگران هر یک از موارد زیر باشید ، ممکن است بخارید از روغن آووکادو اجتناب کنید:
 
آلرژی آووکادو 
 
اگر به آووکادو حساسیت داشته باشید ، به روغن آووکادو نیز حساسیت داشته باشید. چه کسی به گرده توس یا وسیله ای برای لاتکس نیز حساسیت دارد ، به احتمال زیاد به آووکادو حساسیت دارد. در صورت داشتن هر یک از این شرایط قبل از مصرف روغن آووکادو با پزشک مشورت کنید.
 
تداخل دارویی
در صورت مصرف وارفارین (کومدین) از روغن آووکادو خودداری کنید. ثابت شده است که آووکادو اثر وارفارین را کاهش می دهد و خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.
 
لینک منبع: eveote.com
 
+ نوشته شده در  يکشنبه 19 ارديبهشت 1400ساعت 20:26  توسط دختر  بازدید 355 برچسب ها:

درماتیت چیست؟

تعریف درماتیت

درماتیت یک اصطلاح عمومی برای التهاب پوست است. با درماتیت ، پوست شما به طور معمول خشک ، متورم و قرمز به نظر می رسد. بسته به نوع درماتیت شما ، علل متفاوت است. با این حال ، مسری نیست.

درماتیت می تواند برای برخی ناخوشایند باشد. احساس خارش پوست می تواند از خفیف تا شدید باشد. انواع خاصی از درماتیت می تواند مدت زمان طولانی باقی بماند ، در حالی که بعضی دیگر ممکن است شعله ور شوند ، بسته به فصل ، آنچه در معرض آن هستید یا استرس.

برخی از انواع درماتیت در کودکان بیشتر دیده می شود و برخی دیگر در بزرگسالان بیشتر است. ممکن است با داروها و کرم های موضعی از درماتیت رهایی یابید.

اگر پوست شما آلوده ، دردناک یا ناراحت کننده است یا درماتیت شما گسترده است یا بهتر نمی شود برای تعیین وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

علائم درماتیت
علائم درماتیت از خفیف تا شدید متغیر است و بسته به اینکه در کدام قسمت از بدن آسیب دیده باشد ، متفاوت به نظر می رسد. همه افراد درماتیت همه علائم را تجربه نمی کنند.

به طور کلی ، علائم درماتیت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بثورات
تاول
پوست خشک و ترک خورده
خارش پوست
پوست دردناک ، همراه با سوزش یا سوزش
سرخی
ورم
انواع درماتیت
چندین نوع مختلف درماتیت وجود دارد. در زیر متداول ترین موارد ذکر شده است:

درماتیت آتوپیک. اگزما نیز نامیده می شود ، این بیماری پوستی معمولاً ارثی است و در دوران نوزادی ایجاد می شود. فرد مبتلا به اگزما احتمالاً لکه های خشکی و خارش پوست را تجربه خواهد کرد.
درماتیت تماسی درماتیت تماسی هنگامی رخ می دهد که ماده ای پوست شما را لمس کرده و باعث ایجاد واکنش آلرژیک یا تحریک شود. این واکنش ها می توانند به صورت بثوراتی که می سوزند ، گزند ، خارش یا تاول ایجاد می کنند ، گسترش پیدا کنند.
درماتیت دیشیدروتیک. در این نوع درماتیت ، پوست نمی تواند از خود محافظت کند. این منجر به خارش و خشکی پوست می شود که اغلب با تاول های کوچک همراه است. این بیماری عمدتاً روی پا و دست اتفاق می افتد.
درماتیت سبورئیک. این نوع در نوزادان به عنوان گهواره گهواره نیز شناخته می شود ، این نوع بیشتر در پوست سر دیده می شود ، اگرچه ممکن است در صورت و قفسه سینه نیز دیده شود. اغلب باعث ایجاد لکه های پوسته ای ، قرمز شدن پوست و شوره سر می شود.
انواع دیگر
برخی از انواع دیگر درماتیت عبارتند از:

نورودرماتیت. این نوع شامل یک خارش پوست است که اغلب در اثر استرس یا چیزی که باعث تحریک پوست می شود ، ایجاد می شود.
درماتیت نومولار. درماتیت نومولار شامل زخم های بیضی شکل روی پوست است که اغلب پس از آسیب دیدگی پوست رخ می دهد.
درماتیت استاز این نوع شامل تغییرات پوستی به دلیل گردش خون ضعیف است.
درماتیت غفلت درماتیت غفلت به یک بیماری پوستی اشاره دارد که ناشی از عدم رعایت عادات بهداشتی مناسب است.

علل درماتیت
علل درماتیت بسته به نوع آن متفاوت است. بعضی از انواع ، مانند اگزمای دیسیدروتیک ، نورودرماتیت و درماتیت لک ، ممکن است دلایل ناشناخته ای داشته باشد.

درماتیت تماسی
درماتیت تماسی هنگامی رخ می دهد که در تماس مستقیم با ماده تحریک کننده یا ماده حساسیت زا باشید. مواد متداول که باعث واکنش های آلرژیک می شوند عبارتند از:

مواد شوینده
لوازم آرایشی
نیکل
پیچک سمی و بلوط
اگزما
اگزما در اثر ترکیبی از عواملی مانند خشکی پوست ، محیط زیست و باکتری های موجود در پوست ایجاد می شود. این اغلب ژنتیکی است ، زیرا افراد مبتلا به اگزما تمایل به سابقه خانوادگی اگزما ، آلرژی یا آسم دارند.

درماتیت سبورئیک
درماتیت سبورئیک احتمالاً در اثر قارچ در غدد چربی ایجاد می شود. در بهار و زمستان بدتر می شود.

به نظر می رسد این نوع درماتیت برای برخی از افراد دارای یک جز genetic ژنتیکی نیز باشد.

درماتیت استاز
درماتیت استاز به دلیل گردش خون کم در بدن ، معمولاً در پایین ساق پا و پا رخ می دهد.

راه اندازها
ماشه همان چیزی است که باعث می شود پوست شما واکنشی نشان دهد. این می تواند یک ماده ، محیط شما یا اتفاقاتی در بدن شما باشد.

محرک های رایجی که باعث شعله ور شدن درماتیت می شوند عبارتند از:

فشار
تغییرات هورمونی
محیط زیست
مواد تحریک کننده

عوامل خطر برای درماتیت
عواملی که احتمال ابتلا به درماتیت را افزایش می دهند عبارتند از:

سن
محیط زیست
سابقه خانوادگی
شرایط سلامتی
آلرژی
آسم
برخی از عوامل خطر ابتلا به انواع خاصی از درماتیت را بیش از موارد دیگر افزایش می دهند. به عنوان مثال ، شستن و خشک شدن مکرر دست ها روغن های محافظ پوست شما را از بین می برد و تعادل pH آن را تغییر می دهد. به همین دلیل است که کارکنان مراقبت های بهداشتی معمولاً درماتیت دست دارند.

تشخیص درماتیت
قبل از تشخیص ، پزشک معاینه فیزیکی انجام می دهد و در مورد سابقه پزشکی شما بحث می کند. در برخی موارد ، یک متخصص پوست می تواند نوع پوست را فقط با نگاه به پوست تشخیص دهد. اگر هنوز متخصص پوست ندارید ، ابزار Healthline FindCare می تواند گزینه هایی را در منطقه شما ارائه دهد.

اگر دلیلی وجود داشته باشد که شک داشته باشید ممکن است به چیزی واکنش آلرژیک داشته باشید ، ممکن است پزشک شما یک تست وصله پوستی انجام دهد. همچنین می توانید یک مورد را خودتان درخواست کنید.

در یک تست وصله پوستی ، پزشک مقادیر کمی از مواد مختلف را روی پوست شما قرار می دهد. بعد از چند روز ، آنها واکنش ها را بررسی می کنند و تعیین می کنند که شما به چه چیزی حساسیت دارید یا نه.

در برخی موارد ، متخصص پوست شما ممکن است برای کمک به کشف علت ، نمونه برداری از پوست را انجام دهد. بیوپسی پوست شامل برداشتن نمونه کوچکی از پوست آسیب دیده توسط پزشک است که سپس زیر میکروسکوپ بررسی می شود.

برای تعیین علت درماتیت شما می توان آزمایشات دیگری را نیز بر روی نمونه پوست انجام داد.


گزینه های درمان در خانه و پزشکی
درمان درماتیت به نوع ، شدت علائم و علت بستگی دارد. پوست شما ممکن است بعد از یک تا سه هفته به خودی خود پاک شود.

اگر اینگونه نباشد ، پزشک یا متخصص پوست می تواند موارد زیر را توصیه کند:

داروهایی برای کاهش آلرژی و خارش ، مانند آنتی هیستامین مانند دیفن هیدرامین (بنادریل)
فتوتراپی یا قرار گرفتن مناطق آسیب دیده در معرض مقدار کنترل شده نور
کرم های موضعی دارای استروئید ، مانند هیدروکورتیزون ، برای رفع خارش و التهاب
کرم یا لوسیون برای خشکی پوست
حمام آرد جو دوسر برای رفع خارش
آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد قارچ معمولاً فقط در صورت ایجاد عفونت تجویز می شوند. عفونت ها می توانند در صورت شکستگی پوست به دلیل خراش شدید ایجاد شوند.

مراقبت در منزل برای درماتیت ممکن است شامل استفاده از پارچه های خنک و مرطوب بر روی پوست برای کاهش خارش و ناراحتی باشد. می توانید برای کمک به کاهش علائم ، جوش شیرین را به یک حمام خنک اضافه کنید. اگر پوست شما شکسته است ، می توانید با جلوگیری از تحریک یا عفونت ، زخم را با پانسمان یا بانداژ بپوشانید.

در شرایط استرس گاهی اوقات پوستی می تواند شعله ور شود. درمان های جایگزین ممکن است در کاهش استرس مانند موارد زیر مفید باشد:

طب سوزنی
ماساژ
یوگا
تغییرات در رژیم غذایی ، مانند از بین بردن غذاهایی که واکنش ایجاد می کنند ، ممکن است به شما در مدیریت علائم اگزما کمک کند. در برخی موارد ، مکمل های غذایی مانند ویتامین D و پروبیوتیک ها نیز می توانند کمک کنند.

روش های پیشگیری از درماتیت
آگاهی اولین قدم در جلوگیری از درماتیت است. تنها راه جلوگیری از واکنش آلرژیک جلوگیری از تماس با مواد حساسیت زا یا موادی است که باعث بثورات می شوند ، مانند پیچک سمی. اما اگر به اگزما مبتلا هستید - که همیشه قابل پیشگیری نیست - بهترین گزینه پیشگیری از شعله ور شدن است.

برای جلوگیری از شعله ور شدن:

سعی کنید از خاراندن ناحیه آسیب دیده خودداری کنید. خراش می تواند زخم ها را باز یا دوباره باز کرده و باکتری ها را به قسمت دیگری از بدن منتقل کند.
برای جلوگیری از خشکی پوست ، با استحمام کوتاهتر ، استفاده از صابون های ملایم و استحمام در آب گرم به جای گرم. اکثر افراد با مرطوب سازی مکرر (به خصوص پس از دوش گرفتن) تسکین می یابند.
از مرطوب کننده های پایه آب پس از شستن دست و مرطوب کننده های روغنی برای پوست های بسیار خشک استفاده کنید.
چشم انداز
در حالی که درماتیت اغلب جدی نیست ، خراش سخت یا خیلی مکرر می تواند منجر به زخم باز و عفونت شود. اینها می توانند گسترش پیدا کنند ، اما بندرت تهدید کننده زندگی می شوند.

با درمان می توانید از بروز احتراق احتمالی پیشگیری یا آن را مدیریت کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوان درمان صحیح یا ترکیبی از روشهای درمانی را تشخیص داد ، اما در آنجا وجود دارد.

 

لینک کوتاه: https://is.is/8v595h

+ نوشته شده در  دوشنبه 13 ارديبهشت 1400ساعت 20:42  توسط دختر  بازدید 299 برچسب ها:

آلوپسی (طاسی) ، الگوی زنانه

طاسی با الگوی زنانه (آلوپسی) نوعی ریزش مو است که به دلیل حساسیت ارثی در زنان تأثیر می گذارد. این بیماری معمولاً پس از یائسگی مشاهده می شود ، گرچه ممکن است زودتر شروع شود.

طاسی الگوی زنان به دلیل ترکیبی از سابقه خانوادگی طاسی (در مردان یا زنانی از طرف خانواده یکی از والدین) ، پیری و هورمون ها است. طاسی زنان به دلیل کمبود ویتامین ، گردش خون کم ، شوره سر یا پوشیدن کلاه نیست. تا زمانی که موهای ریز و پوسیده تولید نکنند یا از کار بیفتند ، تدریجاً کوچک می شوند.

چه کسی در معرض خطر است؟
از آنجا که طاسی الگوی زنان یک اساس ژنتیکی دارد ، جمعیت های نژادی مختلف با نرخ های مختلف تحت تأثیر قرار می گیرند. تقریبا نیمی از مردان و شاید به همان تعداد زنانی که یائسه هستند ، تا حدی تحت تأثیر ریزش مو قرار دارند. شروع ریزش مو در سنین 20-30 یا 40-50 سالگی معمولاً به نظر می رسد. بیشترین میزان بروز در قفقازی ها و به دنبال آسیایی ها و آفریقایی آمریکایی ها است و کمترین میزان ریزش مو در بومیان آمریکا است.

علائم و نشانه ها
الگوی ریزش مو در زنان متفاوت از مردان است. در حالی که نازک شدن موی تاج و پوست سر پیشانی وجود دارد ، خط مو حفظ می شود. ریزش کلی مو بسیار نادر است.

رهنمودهای مراقبت از خود
ریزش موی مرتبط با طاسی با الگوی زنانه ، اگرچه دائمی است ، اما اگر از نظر ظاهری راحت باشید به هیچ درمانی نیاز ندارد.

ریزش مو می تواند تأثیر روانشناختی قابل توجهی داشته باشد ، به ویژه در جامعه غربی ، که تأکید زیادی بر ظاهر دارد.

برای کم پشتی موهای متوسط ​​تا متوسط ​​، حالت دهی خلاقانه مو ، بافتن مو یا تکه های مو ممکن است برای بهبود ظاهر کافی باشد. با کلاه از پوست سر در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنید.

تنها داروی مورد تایید برای درمان زنان در ایالات متحده ، داروی موضعی ماینوکسیدیل است. آماده سازی 2٪ توصیه شده برای خانمها بدون نسخه پزشک در دسترس است. این ممکن است به رشد مو در یک چهارم زنانی که از آن استفاده می کنند کمک کند و در اکثر کاربران باعث ریزش مو یا توقف آن می شود. این دارو گران است و با قطع استفاده از آن ، موها می ریزند.

هیچ پیشگیری شناخته شده ای برای ریزش مو وجود ندارد. شامپو زدن و سایر محصولات مو به غیر از محصولات یا اعمال خشن که ممکن است به ساقه مو آسیب برساند و باعث شکستگی شود ، هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

چه موقع به دنبال مراقبت های پزشکی باشید
اگر دچار ریزش موی چشمگیر و مداوم هستید و یا اگر قرمزی ، خارش یا تغییرات پوستی همراه با ریزش مو وجود دارد ، به دنبال مشاوره پزشکی باشید ، زیرا گاهی اوقات دلایل دیگری برای ریزش مو وجود دارد که می تواند درمان شود.

اگر ریزش مو دارید که از نظر زیبایی نگران کننده است و سایر دلایل آن رد شده است ، می توانید با یک متخصص جراحی در تعویض مو مشورت کنید.

درمان هایی که ممکن است پزشک برای شما تجویز کند
تشخیص طاسی الگوی زن معمولاً به دلیل الگوی معمول برای پزشک آسان است. با این حال ، برخی آزمایش های خون به رد سایر دلایل مانند کم خونی (شمارش خون) یا اختلال تیروئید کمک می کند. نمونه برداری از پوست ممکن است توصیه شود.

درمان های فعلی با هدف تحریک رشد مجدد موهای انتهایی انجام می شود و ممکن است شامل ماینوکسیدیل موضعی و داروهای خوراکی اسپیرونولاکتون یا استات سیپروتون باشد (در ایالات متحده موجود نیست). فیناستراید ، همچنین داروی خوراکی ، فقط برای طاسی مردانه تأیید شده است و مطالعات هیچ اثری برای ریزش موی زنان ندارند.

فیناستراید ، اسپیرونولاکتون و سیپروتون در زنان دارای باروری نباید استفاده شوند.

درمان جراحی برای بهبود شکل ظاهری شامل کاهش پوست سر ، فلپ و کاشت مو (پیوند میکرو) است. همه افراد کاندیدای مناسبی برای این روش ها نیستند.

درمان طاسی با الگوی زنانه
اگر طاسی با الگوی زنانه دارید ، ممکن است در ابتدا با استفاده از مدل موی جدید ، ریزش مو را استتار کنید. در نهایت ، ممکن است در قسمت بالای سر خود نازک شدن بیش از حد داشته باشید تا پنهان شوید.

تشخیص زودهنگام تشویق می شود ، زیرا می تواند شما را قادر به برنامه ریزی درمانی کند و به طور بالقوه ریزش مو در آینده را به حداقل برساند. برنامه درمانی شما احتمالاً شامل یک یا چند دارو است که برای درمان ریزش مو تأیید شده اند.

ماینوکسیدیل
ماینوکسیدیل (Rogaine) تنها داروی مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان طاسی زنان است. در فرمول های 2 یا 5 درصد موجود است. در صورت امکان فرمول 5٪ را انتخاب کنید.

برای استفاده ، ماینوکسیدیل را هر روز روی پوست سر خود بمالید. اگرچه موهای شما از بین رفته به طور کامل برطرف نمی شود ، اما ماینوکسیدیل می تواند مقدار قابل توجهی از موی منبع معتبر را دوباره رشد دهد و ظاهر کلی ضخیم تری به موهای شما بدهد.

احتمالاً 6 تا 12 ماه دیگر نتایج را مشاهده نخواهید کرد. برای ادامه اثر باید از ماینوکسیدیل استفاده کنید ، در غیر این صورت کار نمی کند. اگر از کار بیفتد ، ممکن است موهای شما به شکل قبلی خود برگردند.

عوارض جانبی زیر ممکن است:

سرخی
خشکی
خارش
رشد مو در مناطقی که نمی خواهید ، مانند گونه ها
فیناستراید و دوتاستراید
فیناستراید (Propecia) و دوتاستراید (Avodart) برای درمان ریزش مو در مردان مورد تایید FDA هستند. آنها برای زنان تأیید نشده اند ، اما برخی از پزشکان آنها را برای طاسی با الگوی زنانه توصیه می کنند.

مطالعات در مورد اینکه این داروها در زنان م workثر است متفاوت است ، اما برخی از تحقیقات منبع معتبر نشان داده است که آنها به رشد مجدد مو در طاسی زنان کمک می کنند.

عوارض جانبی می تواند شامل سردرد ، گرگرفتگی و کاهش میل جنسی ، به ویژه در سال اول استفاده باشد. زنان نباید از این دارو باردار شوند ، زیرا می تواند خطر نقص مادرزادی را افزایش دهد.

اسپیرونولاکتون
اسپیرونولاکتون (آلداکتون) ادرار آور است ، به این معنی که مایعات اضافی را از بدن خارج می کند. همچنین مانع تولید آندروژن می شود و ممکن است به رشد مجدد مو در زنان کمک کند.

این دارو می تواند تعدادی از عوارض جانبی ایجاد کند ، از جمله:

عدم تعادل الکترولیت ها
خستگی
لکه بینی بین دوره ها
قاعدگی نامنظم
سینه های لطیف
هنگام مصرف این دارو ممکن است نیاز به انجام آزمایشات منظم فشار خون و الکترولیت داشته باشید. اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید ، نباید از این دارو استفاده کنید. اسپیرونولاکتون ممکن است نقایص مادرزادی ایجاد کند.

گزینه های دیگر
اگر آهن کم منجر به ریزش موی شما می شود ، ممکن است پزشک مکمل آهن را برای شما تجویز کند. در این زمان ، هیچ مدرکی دال بر این نیست که با استفاده از آهن موهای شما دوباره رشد کند. مکمل های دیگر مانند بیوتین و اسید فولیک نیز باعث ضخیم شدن مو می شوند.

یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که زنان پس از مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ، اسیدهای چرب امگا 6 و آنتی اکسیدان ها موهایشان ضخیم تر می شود. با این حال ، بهتر است قبل از مصرف هرگونه مکمل برای رشد مجدد مو با پزشک خود مشورت کنید.

شانه و کلاه ایمنی لیزر برای درمان ریزش مو مورد تایید FDA است. آنها از انرژی سبک برای تحریک رشد مجدد مو استفاده می کنند. برای تعیین اینکه آیا این کار واقعاً مثر است ، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

پلاسما درمانی غنی از پلاکت نیز ممکن است مفید باشد. این شامل کشیدن خون ، چرخش آن به پایین ، سپس تزریق پلاکت های شخصی به پوست سر برای تحریک رشد مو است. اگرچه امیدوار کننده است ، اما مطالعات بیشتری باید انجام شود.

شما ممکن است با پوشیدن کلاه گیس و یا استفاده از یک محصول اسپری کننده مو ، بتوانید ریزش مو را پنهان کنید.

کاشت مو راه حل دائمی تری است. در طی این روش ، پزشک یک نوار نازک از مو را از یک قسمت پوست سر شما برداشته و در محلی که موهایتان کم است کاشت. پیوند مانند موهای طبیعی شما دوباره رشد می کند.

 

لسنک کوتاه: http://gg.gg/ug0kq

+ نوشته شده در  شنبه 11 ارديبهشت 1400ساعت 17:04  توسط دختر  بازدید 434 برچسب ها:

چای سبز برای پوست شما

به عقیده بسیاری چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی دارای فوایدی برای انواع مسائل بهداشتی است.

یک مطالعه 2018 نشان داد که ترکیب اصلی پلی فنولی موجود در چای سبز ، EGCG (epigallocatechin-3-gallate) ، طیف گسترده ای از خواص درمانی را نشان می دهد ، از جمله:

ضد اکسیدان
ضد التهاب
ضد تصلب شرایین
انفارکتوس ضد میوکارد
ضد دیابت
در مطالعه ای در سال 2012 ، نشان داده شد که این پلی فنول های گیاهی هنگام محافظت از پوست و سیستم ایمنی بدن ، از اثرات پیشگیری از سرطان نیز استفاده می کنند.

چای سبز و آکنه
طبق یک بررسی معتبر 2016 ، EGCG موجود در چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد میکروبی است. آنها بهبودی در درمان آکنه و پوست چرب نشان داده اند.

پوست چرب
آکنه در نتیجه مسدود شدن بیش از حد منافذ سبوم و تحریک رشد باکتری است.

EGCG ضد آندروژنی است و سطح چربی را کاهش می دهد. این امر آن را در کاهش دفع سبوم در پوست موثر می کند. با کاهش سبوم ، EGCG می تواند ایجاد آکنه را کند یا متوقف کند.

سبوم ماده ای روغنی است که غدد چربی شما برای مرطوب سازی پوست و موهایتان ترشح می کنند.
آندروژن هورمون هایی است که بدن شما تولید می کند. اگر سطح آندروژن زیاد یا متغیری دارید ، می تواند غدد سباسه شما مقدار بیشتری سبوم تولید کند.

چای سبز و سرطان پوست
طبق یک مطالعه معتبر در سال 2003 ، از پلی فنول های موجود در چای سبز می توان به عنوان عوامل دارویی برای پیشگیری از اختلالات پوستی ناشی از نور UVB خورشید در حیوانات و انسان استفاده کرد ، از جمله:

سرطان پوست ملانوما
سرطانهای پوستی غیر ملانوم
عکسبرداری
عصاره چای سبز و پوست شما
یک منبع معتبر از 20 مطالعه در سال 2012 نشان داد که عصاره چای سبز هنگامی که روی پوست قرار گرفته و به عنوان مکمل مصرف می شود ، به طور بالقوه مثر است.

آکنه
آلوپسی آندروژنتیک
درماتیت آتوپیک
کاندیدیازیس
زگیل ناحیه تناسلی
کلوئیدها
آکنه روزاسه
آکنه
عصاره چای سبز را به عنوان بخشی از رژیم آکنه در نظر بگیرید.

در یک مطالعه 2016 ، شرکت کنندگان 1500 میلی گرم عصاره چای سبز را به مدت 4 هفته مصرف کردند. در پایان این مطالعه ، شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در برجستگی های قرمز پوست باعث ایجاد آکنه نشان دادند.

سالخورده
نوشیدن چای سبز و استفاده از آن بر روی پوست می تواند به پوست شما کمک کند تا روند پیری را بهتر کنترل کند.

یک مطالعه کوچک 2005 معتبر از 80 زن ، بهبود کشش پوست را در شرکت کنندگان تحت درمان با رژیم ترکیبی چای سبز موضعی و خوراکی نشان داد.
یک مطالعه طولانی مدت منبع معتبر از 24 نفر در سال 2013 نشان داد که آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب با استفاده موضعی از مواد آرایشی حاوی عصاره چای سبز کاهش می یابد. محققان پیشنهاد کردند فرمولاسیون های آرایشی و بهداشتی از جمله عصاره چای سبز باعث بهبود ریز ریز پوست شده و دارای اثرات مرطوب کنندگی است.

چای سبز و پوست اطراف چشم شما
اگر در اطراف چشم خود تورم دارید ، این داروی چای سبز برای چشم های پف کرده می تواند تسکین دهنده باشد. این یک روش ساده است.

مراحل زیر است:

دو کیسه چای سبز را شیب دار یا خیس کنید تا نوشیدنی چای بخورد.
کیسه ها را فشار دهید تا مایع اضافی آن گرفته شود.
کیسه های چای را به مدت 10 تا 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.
کیسه های چای را تا 30 دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید.
طرفداران این روش درمانی پیشنهاد می کنند که ترکیب کافئین و کمپرس سرد به رفع پف کمک می کند.

اگرچه تحقیقات بالینی از این روش پشتیبانی نمی کند ، کلینیک مایو توصیه می کند از کمپرس خنک (پارچه شستشو و آب خنک) استفاده کنید.

همچنین ، طبق مقاله 2010 در مجله علمی کاربردی دارویی ، کافئین موجود در چای سبز می تواند رگ های خونی را منقبض کند تا تورم و التهاب را کاهش دهد.

موارد احتیاط
اطراف چشم شما حساس است ، بنابراین قبل از اقدام به این درمان ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

شستن دست و صورت
از بین بردن آرایش
از بین بردن لنزهای تماسی
مایع را از چشمان خود دور نگه دارید
اجتناب از کیسه های چای با منگنه
مانند هر داروی خانگی ، قبل از امتحان با پزشک خود صحبت کنید. همچنین در صورت احساس درد و تحریک ، استفاده از آن را متوقف کنید.

بردن
مطالعات تحقیقاتی زیادی وجود دارد که نشان می دهد هم نوشیدن چای سبز و هم استفاده موضعی از آن می تواند فوایدی برای پوست شما داشته باشد.

چای سبز و عصاره چای سبز نه تنها می توانند به آکنه کمک کرده و به پوست شما کمک کنند تا جوان تر به نظر برسد ، بلکه این پتانسیل برای پیشگیری از سرطان های پوستی ملانوم و غیر ملانوم نیز کمک می کند.

 

لینک کوتاه: yun.ir/g9zjma

+ نوشته شده در  چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400ساعت 16:40  توسط دختر  بازدید 270 برچسب ها:

از شامپو ها چه میدانیم؟


افکار دوش گرفتن - بدون آنها کجا خواهیم بود؟ این س worthالی است که باید دفعه بعدی که اسکراب می کنید و کف می کنید ، قابل تأمل است. و این یکی دیگر است ، در حالی که ما در آن مشغول هستیم: شامپو چه معامله ای دارد؟ از کجا آمده و چگونه کار می کند؟

به نظر می رسد شامپو فقط یک لوکس مدرن نیست. هزاران سال است که مردم با تمیز کردن موها و مراقبت از موهای آسیب دیده یا خشک خود با استفاده از انواع روشهای طبیعی شگفت انگیز ، وقت خود را برای تمیز کردن موها و استفاده از اثرات آبرسانی و مرطوب کنندگی که امروزه در شامپوها و مراقبت از موهای مدرن مشاهده می کنیم ، در نظر گرفته اند. . بیایید این سوال را از زیر دوش بیرون بیاوریم و ببینیم تاریخچه در مورد منشا و علم شامپو چه می گوید.

ریشه های جهانی شامپو
در هند ، محصولات و پاک کننده های معمول مراقبت از مو از هزاران سال پیش وجود داشته است. مردم شبه قاره هند از نظر تاریخی ، صابون صافی غنی از ساپونین را با مخلوطی از گیاهان و میوه ها می جوشانند ، سپس آن را صاف و صاف می کنند تا یک شامپوی ماسک و م effectiveثر داشته باشد. این محصول موها را تمیز و قابل کنترل نگه می دارد. با رواج بیشتر سفرهای هند و اروپا ، روش شامپو زدن به سراسر جهان غرب گسترش یافت. در حقیقت ، کلمه شامپو از کلمه هندی chāmpo گرفته شده است که به معنی "زانو زدن" یا "تسکین دادن" است.

البته فرهنگ های دیگر روش های مختلفی را برای ساختن محصولات مراقبت از مو برای ایجاد کف روی قفل های شما ابداع کرده اند. بومیان منطقه کوههای آند ، آب کف آلود را که برای شستشوی کینوا ، که پر از ساپونین بود ، استفاده می کردند تا موهای خود را تمیز کنند. و مردم یونان باستان از شستشوی سرکه برای تمیز کردن و روشن شدن موهای خود و به دنبال آن روغن زیتون به عنوان نرم کننده استفاده می کردند.

مصریان باستان ترجیح می دادند به طور کلی از برنامه مراقبت از مو صرف نظر کنند. در عوض ، آنها برای جلوگیری از شپش سر خود را می تراشیدند و کلاه گیس می دادند. اما این کلاه گیس ها به دقت با آب مرکبات شسته شدند ، سپس با روغن بادام پوشانده شدند تا نرم و براق شوند.

این نمونه های اولیه شامپو تفاوت چندانی با صابون ها نداشت. شامپوهای مدرن ، که در بسیاری از آنها از سورفاکتانت های مصنوعی استفاده می شود ، اولین بار در دهه 1930 معرفی شدند. امروز ، تقریباً یک قرن بعد ، طیف گسترده ای از شامپوهای مخصوص برای انتخاب وجود دارد. خواه به دنبال شامپوی کودک ، روش های درمانی برای موهای آسیب دیده ، شامپو برای موهای رنگ شده یا حتی شامپوی حیوانات اهلی باشید ، صنعت زیبایی مدرن شما را تحت پوشش قرار داده است.

علم موهای تمیز
در سفر کمپینگ از چند بار دوش رد شوید و تفاوت را خیلی سریع متوجه خواهید شد. احساس چربی در موها ، سبوم بیش از حد است - روغنی که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند و به شما کمک می کند از پوست محافظت کرده و رطوبت را حفظ کند (آن را به عنوان یک مراقبت از پوست طبیعی در نظر بگیرید). این سبوم اضافی می تواند باعث تحریک پوست سر شما شود ، ممکن است بوی نامطبوعی بوجود بیاید و ممکن است مجبور شوید با موهای رشد کرده کنار بیایید. این به دلیل روغن موجود در موهای شما است که باعث آلودگی ، گرده گل و بویایی می شود که با آن تماس پیدا می کند.

وقتی این مواد خارجی به دام افتادند ، هیچ مقدار آب آنها را شستشو نمی دهد. به این دلیل است که سبوم آب گریز است. مانند اکثر روغن ها ، با آب مخلوط نمی شود. (به یک روکش روغن و سرکه فکر کنید.) برای برش سبوم و تمیز کردن واقعی موهای خود ، به یک سورفاکتانت نیاز دارید. این جادوی پشت شامپو و شوینده های مدرن است. سورفاکتانت ها به سادگی مواد شیمیایی هستند که به اتصال آب به روغنهای بدن کمک کرده و آنها را می شویند. البته این باعث می شود مو و پوست سر شما در معرض دید قرار گیرد ، از این رو نیاز به نرم کننده ها برای محافظت از شما وجود دارد.

اکثر شامپوهای مدرن همچنین حاوی طیف وسیعی از مواد افزودنی هستند. برخی از این موارد صرفاً برای اهداف زیبایی مانند عطرهای خوش طعم ارائه می شوند ، در حالی که برخی از آنها بر ظاهر و احساس محصول تأثیر می گذارند. برخی دیگر از خواصی هستند که موهای شما را تغذیه و تقویت می کنند ، آسیب به ساقه مو را ترمیم می کنند ، پوست سر شما را مرطوب می کنند ، موهای شما را نرم و براق نگه می دارند و غیره. شناخته شده ترین این مواد کراتین ، سیلیکون و روغن درخت چای است که در شفاف ترین شامپوها. گردآوری این مواد در یک محصول واحد در قرن 21 به یک هنر و علم واقعی تبدیل شده است.

یافتن بهترین شامپو برای شوره سر
البته ، تنوع گسترده ای در انواع موها وجود دارد - و موهای همه به همان درمان پاسخ خوبی نمی دهند. چه موهای ظریفی داشته باشید و چه موهایی که کمی وز می شود ، موهای شما به روش های بسیار مختلفی به شامپو و نرم کننده پاسخ می دهد. محصولاتی که فاقد سورفاکتانت های خشن (به عنوان مثال فاقد سولفات) و مواد کف کننده هستند ، محبوبیت بیشتری کسب کرده اند زیرا هر روزه مردم بیشتری نسبت به مواد تشکیل دهنده محصولات موی خود آگاه می شوند.

در بسیاری از شامپوهای تجاری از سدیم لوریل سولفات به عنوان ماده شوینده و کف کننده ارزان و م effectiveثر استفاده می شود. اما این و سایر سورفکتانت های خشن می توانند موها را وز و خشک کنند. افرادی که موهای فر دارند ، به طور کلی منافذ بیشتری دارند که می توانند این عوامل را به دام بیندازند ، باعث می شود که مواد شیمیایی خشن را شستشو ندهید و اثرات تغذیه کننده و حجم دهنده ای را که شامپوهای مرطوب کننده ملایم تری ارائه می دهند ، دشوارتر کنید.

و اگر شوره دارید؟ متأسفانه ، شامپوهای معمولی می توانند مشکل را بدتر کنند. شوره سر به سادگی پوسته پوسته می شود که در اثر تحریک پوست سر ایجاد می شود. شامپوهایی که بیش از حد پوست سر شما را خشک می کنند ، منجر به تجمع محصول مو یا مسدود شدن منافذ پوست می شوند ، در نهایت می توانند تعادل طبیعی روغن ها را در موها و پوست سر شما از بین ببرند. این فقط باعث تحریک ، تغذیه قارچ پوست ناسالم و پوسته پوسته شدن بیشتر می شود.

بهترین شامپو برای شله های شما شامپویی است که فاقد سولفات ، پارابن و فتالات باشد و از روی پیریتیون برای خواص ضد شوره ای اثبات شده استفاده کند. نه تنها می تواند از تولید مجدد مخمر Malassezia در پوست سر شما جلوگیری کند ، بلکه همچنین می تواند سطح روی موجود در پوست سر شما را تقویت کند ، که می تواند جلوی درماتیت سبورئیک و خشکی پوست سر را بگیرد.

یافتن یک شامپوی ضد شوره عالی که قدرت یک ماده موثره اثبات شده را با ترکیبات طبیعی مانند پروبیوتیک ها ، بلغور جو دوسر کلوئیدی و روغنهای اساسی ترکیب کند ، اولین قدم برای داشتن پوست سر بدون پوسته و موهای سالم است. همچنین مهم است که به طور کلی یک ظاهر طراحی شده و مراقبت از مو را در نظر داشته باشید. شکستگی و خشکی می تواند در نتیجه استفاده از اتو های تخت و سایر ابزارهای حرارتی و همچنین معالجاتی باشد که در خانه یا آرایشگاه انجام می شود. برای اطمینان از اینکه موهای شما احساس طراوت می کنند ، روال معمول را ایجاد کنید که پوست سر شما را آبرسانی و تغذیه می کند.

مشتری: شامپو از نو تصور شده است
اگر می خواهید یک شامپوی جدید شوره سر را بررسی کنید که می تواند از خارش پوست سر ، تحریک و جلوگیری از پوسته پوسته شدن جلوگیری کند ، احتمالاً از خود می پرسید که چرا این صنعت در گذشته گیر کرده است. از بسته بندی محصول گرفته تا آن بوی دارویی ، شامپوهای شوره سر لجاجت از تکامل نسلها خودداری می کنند.

مشتری متفاوت است. ما اولین مارک های شوره سر و مراقبت از پوست سر هستیم که محصولی را ارائه می دهیم که واقعاً کارساز است - و شما به طور جدی دوست دارید از آن استفاده کنید. محصولات مراقبت از شوره سر که توسط شیمی دانان متخصص و آزمایش شده توسط متخصص پوست تهیه شده است ، از ریشه کار می کند تا پوسته پوسته های شما را برای همیشه متوقف کند و آبرسانی سالم مورد نیاز شما را بازگرداند. و محصولات مراقبت از مو و سر ما از لاکچری های زیبا و طبیعی مانند روغن نارگیل و اسطوخودوس برای تغذیه و مرطوب سازی پوست سر و موهای شما استفاده می کنند.

اما مشتری فقط این نیست که پوسته هایتان را از بین ببرد و پوست سرتان را آرام کند. ما یک تجربه دوش لوکس ایجاد می کنیم - بنابراین شما می توانید از "وقت من" لذت ببرید و به چیزهای مهم برگردید.

لینک کوتاه: yun.ir/txl9

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 6 ارديبهشت 1400ساعت 17:02  توسط دختر  بازدید 291 برچسب ها:

آشنایی بیشتر با روغن درخت چای

در پست های قبلی برای درمان جوش و آکنه به روغن درختچای اشاره کردیم. در این پست میخواهیم درمورد روغن درخت چای بیشتر بدانیم.

روغن درخت چای از برگ های درخت کوچکی استخراج می شود که بومی کشور استرالیا است و بعنوان یک داروی سنتی محسوب می شود. از روغن درخت چای در معالجه بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. 

14 استفاده روزمره برای روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن اساسی است که می تواند برای اهداف مختلفی از جمله حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن استفاده شود.

در این مقاله 14 مورد استفاده روزمره از روغن درخت چای مورد بحث قرار گرفته و راهنمایی در مورد استفاده ایمن و موثر از آن ارائه شده است.

روغن درخت چای چیست و چگونه کار می کند؟
روغن درخت چای از برگهای Melaleuca alteifolia ، یک درخت کوچک بومی کوئینزلند و نیو ساوت ولز ، استرالیا می آید.

گرچه Melaleuca alteifolia به عنوان درخت چای شناخته می شود ، اما نباید این گیاه را با گیاهی که برگهایی را برای تولید چای سیاه ، سبز و اولانگ تولید می کند اشتباه گرفت.

قرن ها است که بومیان از روغن درخت چای به عنوان یک داروی سنتی استفاده می کنند. این استرالیایی های بومی برگ درخت چای را خرد می کنند تا روغن آن استخراج شود و سپس برای درمان سرفه و سرماخوردگی استشمام می شود یا برای بهبودی مستقیماً روی پوست قرار می گیرد.

روغن درخت چای حاوی تعدادی از ترکیبات از جمله ترپینن-4-اول است که نشان داده می شود باکتری ها ، ویروس ها و قارچ های خاصی را از بین می برد 

این خواص ضد میکروبی باعث می شود روغن درخت چای به عنوان یک درمان طبیعی ارزشمند برای درمان بیماری های پوستی باکتریایی و قارچی ، جلوگیری از عفونت و بهبودی باشد.

1. ضد عفونی کننده دست
روغن درخت چای یک ضدعفونی کننده طبیعی ایده آل برای دست است.
2. دفع حشرات
روغن درخت چای ممکن است به دور نگه داشتن حشرات مزاحم کمک کند.
3. دئودورانت طبیعی
اثرات ضد باکتریایی روغن درخت چای ممکن است به کنترل بوی زیر بغل مربوط به تعریق کمک کند.
4. ضد عفونی کننده برای برشهای کوچک و خراش
آسیب هایی که منجر به شکستگی پوست می شود ، ورود میکروب ها به جریان خون شما را آسان می کند ، که می تواند منجر به عفونت شود.
5. بهبود زخم را تقویت کنید
علاوه بر جلوگیری از عفونت در محل بریدگی و خراش ، روغن درخت چای ممکن است ترمیم زخم را نیز تشویق کند.
6. با آکنه مبارزه کنید
روغن درخت چای می تواند سلاحی قدرتمند در برابر آکنه باشد. چندین مطالعه نشان داده است که به کاهش میزان و شدت آکنه کمک می کند
7. از قارچ ناخن خلاص شوید
عفونت های قارچی ناخن کاملاً شایع است. اگرچه خطرناک نیستند ، اما ممکن است ناخوشایند باشند. داروهایی وجود دارند که می توانند قارچ ناخن را درمان کنند ، اگرچه برخی از افراد ممکن است رویکرد طبیعی تری را ترجیح دهند.
8. دهان شویه بدون مواد شیمیایی
تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است با میکروب هایی که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می شوند مبارزه کند
9. تمیز کننده همه منظوره
روغن درخت چای یک تمیز کننده عالی برای همه موارد است که همچنین باعث ضد عفونی شدن سطح می شود.
10. التهاب پوست را تسکین دهید
روغن درخت چای ممکن است به تسکین پوست ملتهب کمک کند.
11. شوره سر را کنترل کنید
شوره سر ، یا پوسته های سفید پوست مرده که از پوست سر می ریزد ، خطرناک نیست.
12. Athlete’s Foot را درمان کنید
کنترل پای ورزشکار به طور ناامیدکننده ای سخت است.
13. قالب را روی میوه ها و سبزیجات منع کنید
محصولات تازه غیر قابل انکار خوشمزه و سالم هستند.
14. پسوریازیس را برطرف کنید
پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که با شیوع پوست قرمز ، خارش دار ، پوسته پوسته شده مشخص می شود.

لینک کوتاه:http://gg.gg/pj1f0

+ نوشته شده در  يکشنبه 5 ارديبهشت 1400ساعت 16:05  توسط دختر  بازدید 409 برچسب ها:

رفع جوش صورت در خانه

علائم شامل جوش های مزاحم است که می تواند ناامید کننده باشد و از بین بردن آن دشوار است.
در حالی که درمان های متداول می توانند جوش ها را از بین ببرند ، اما اغلب با عوارض جانبی مانند تحریک و خشکی پوست همراه هستند.
به همین ترتیب ، بسیاری از افراد برای از بین بردن سریع جوش ها به گزینه های طبیعی روی آورده اند. با این حال ، در حالی که بسیاری از داروهای طبیعی رفع آکنه وجود دارد ، از نظر علمی فقط تعداد انگشت شماری کمک می کنند.
در اینجا 4 روش طبیعی برای از بین بردن سریع جوش ها آورده شده است ، اگرچه ممکن است تحقیقات محدودی در مورد اثرگذاری آنها برای این منظور داشته باشد.

 درمان نقطه ای با روغن درخت چای
روغن درخت چای از برگهای درخت Melaleuca alteifolia بومی استرالیا استخراج می شود.
به دلیل توانایی آن در مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب پوست بسیار مشهور است. به طور خاص ، روغن درخت چای به مبارزه با P. acnes و S. epidermidis ، دو نوع باکتری که می تواند باعث ایجاد جوش شود ، کمک می کند
یک مطالعه نشان داد که 5٪ ژل روغن درخت چای تقریبا چهار برابر در کاهش ضایعات آکنه و تقریبا شش برابر در کاهش شدت آکنه موثرتر از دارونما است
در مطالعه دیگری ثابت شد که ژل حاوی 5٪ روغن درخت چای در کاهش جوش ها به همان اندازه لوسیون حاوی 5٪ بنزوئیل پراکسید ، یک داروی رایج آکنه (5 منبع معتبر) در کاهش جوش ها اثبات شد.
درمان روغن درخت چای همچنین منجر به عوارض جانبی کمتری از جمله خشکی ، تحریک و سوزش شد.

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای آکنه
1 قطره روغن درخت چای را با 1 قاشق چای خوری روغن حامل ترکیب کنید.
یک پنبه را به مخلوط آغشته کرده و مستقیماً روی جوش ها بمالید.
در صورت تمایل مرطوب کننده بزنید.
این فرآیند را در صورت نیاز 1-2 بار در روز تکرار کنید.
خلاصه
روغن درخت چای با التهاب و باکتری های آکنه ساز مقابله می کند. استفاده از آن روی پوست نشان داده است که ممکن است در بعضی موارد جوش ها را کاهش دهد.

 

لینک کوتاه : http://gg.gg/p5hdj

+ نوشته شده در  شنبه 4 ارديبهشت 1400ساعت 19:55  توسط دختر  بازدید 403 برچسب ها: